lørdag 1. september 2012

Orkideens hemmelighet

Jeg ble anbefalt denne boken av min yngste søster. Det var en utrolig god roman  - en av de beste jeg har lest på lenge! Sterk historie som fenger og jeg klarte knapt å legge boken fra meg.

Omtale fra forlaget:

Et gripende slektsdrama med handling fra England og Thailand.Som barn tilbrakte Julia Forrester mye tid på det gamle godset Wharton Park, der bestefaren hennes var gartner og dyrket vakre orkideer. Når en tragisk ulykke rammer Julias familie, vender hun tilbake til de vakre omgivelsene rundt Wharton Park. Kit Crawford er arving til godset og er i gang med å pusse opp eiendommen. Funnet av en gammel dagbok blir nøkkelen til en kjærlighetshistorie som i sin tid nesten ødela Wharton Park.Like før andre verdenskrig bryter ut, bor det unge paret Olivia og Harry Crawford på Wharton Park. Når krigen kommer, må Harry forlate familien for å kjempe for landet sitt. Skjebnesvangre hendelser skal komme til å få konsekvenser også for de neste generasjonene.


3 kommentarer:

  1. Det hørtes ut som en bok jeg kunne like. Tittel og forfatter er notert :)

    SvarSlett
  2. Så artig at du likte den :) den falt skikkelig i smak hos meg.

    SvarSlett
  3. Så artig at du likte den :) den falt skikkelig i smak hos meg.

    SvarSlett