mandag 26. desember 2011

Nytt år - Nye muligheter!

Erkjennelse:
I løpet av 2011 har jeg virkelig kjent på at livet mitt ikke kan fortsette slik det gjør i dag. Gjennom høsten har helsen bare blitt verre og verre og det som før "gikk seg til" etter hvert, har bare blitt vedvarende plager som jeg ikke blir kvitt. 2011 har stort sett dreid seg om unger, jobb og hjem. Jeg har bare fått mindre og mindre overskudd til andre ting. Selv om unger, jobb og hjem skal ta mye tid og det er noe av det viktigste - SÅ BESTÅR LIVET MITT AV SÅ MYE MER!
Når helseplagene gjør at jeg isolerer meg, ikke kan strikke, ikke scrappe, har problemer med å spille og blir en sur og irritert mamma - da er det på tide å stoppe opp å gjøre noe med problemene. Wiphlash og slappe sener kan man ikke bli kvitt, men alle betennelsene og de ødelagte musklene mine kan jag absolutt gjøre noe med. At de skal sende meg på rehabilitering i 4 uker er slett ikke noe lyspunk for kontrollfreeken meg, men jeg har innsett at det må til. Ikke har jeg tenkt å sitte å vente på at dette skjer heller - jeg skal begynne et nytt liv fra og med 2. januar!

2012 SKAL BLI ET MARTHE ÅR!!!
Jeg MÅ prioritere meg selv og ta tak i problemene mine. Det funker ikke lengre å bare skyve dem unna. Da ender jeg opp som et vrak uten venner og et godt liv!
Dette har jeg forberedt meg på i hele høst og jeg er innstilt på at det kommer til å bli knalltøft! Men jeg er klar som bare det og er sikker på at det kommer til å gå bra. Jeg får bruke bloggen min til å skrive meg gjennom denne perioden!

Jeg har satt meg opp en liste over ting jeg må gjøre noe med:

1: KVITTE MEG MED DÅRLIG SAMVITTIGHET
Det første som står på agendaen er å ta kontakt med gamle venner.
2: ENDRE KOSTHOLDET MITT
Bort med hvetemel og sukker - betennelsene mine florerer pga dette
3: TRENE
Noe som ALDRI kommer til å bli gøy og som er et tiltak uansett!
4: SETTE AV TID TIL Å VÆRE SOSIAL
Nesten det vanskeligste - blir bare verre og verre ettersom tiden går.
5: FORNYE GARDEROBEN MIN
Kan vel knappest kalles en garderobe - dere skal få se - der er det mye
gammelt og rart som slett ikke passer sammen eller for den saks skyld
passer på kroppen min lengre :-)

Noe gleder jeg meg til å ta fatt på, mens det meste nok kommer til å bli vanskelig. Motivert er jeg, men innerst inne litt engstelig for at jeg ikke skal få det til eller at det ikke skal ha noen effekt på livssituasjonen min.

Dette ble LANGT, men jeg kjenner at det gjorde godt å få det ut! Bloggen min får fremover bli en plass der jeg kan få skrevet om mine frustrasjoner og forhåpentligvis gleder over å lykkes - og så håper jeg at den en dag kan gå tilbake til å være en scrappe/strikke-blogg igjen.

2012 - her kommer JEG!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar